VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

spoločnosti NOVOTNI s.r.o.

 I. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA:

1. Prevádzkovateľom internetovej stránky www.ivet.sk a zároveň obchodníkom je obchodná spoločnosť NOVOTNI s.r.o., Zamarovská 64/133, 91105 Zamarovce, IČO: 50610350, DIČ: 2120404363, zapísaná v OR OS Trenčín, odd. Sro, vložka č. 33951/R , e-mailová adresa: ivet@ivet.sk, telefón +421 904 667 767 ( ďalej ako obchodník) , na ktorej je zverejnená ponuka digitálnych produktov obchodníka a prostredníctvom ktorých môže užívateľ uzavrieť s obchodníkom zmluvu o kúpe tovaru alebo zmluvu o poskytnutí služby (ďalej len „webový portál obchodníka“)

2. Spotrebiteľ je každá osoba, ktorá koná v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, alebo z nej vyplývajúcich záväzkov a ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvného vzťahu nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

3. Podnikateľ je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvného vzťahu koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Kupujúcim podnikateľom sa rozumie každá osoba, ktorá nie je spotrebiteľom. Kupujúcim podnikateľom je najmä osoba zapísaná v obchodnom registri; osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia; osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov; fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

4. Užívateľ je osoba, ktorá koná ako spotrebiteľ alebo ako podnikateľ a zaregistruje svoje údaje u obchodníka na účely uzavretia zmluvného vzťahu.

5. Profil užívateľa je elektronické rozhranie na portáli, do ktorého má po registrácii prístup Užívateľ (ďalej tiež ako profil užívateľa) s konkrétnou emailovou adresou Užívateľa, prostredníctvom ktorej vykonáva právne úkony vo vzťahu k obchodníkovi.

6. Digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme. Digitálnou službou je služba, ktorá spotrebiteľovi umožňuje vytvárať, spracúvať alebo uchovávať údaje v digitálnej forme alebo mať k takýmto údajom prístup, alebo ktorá umožňuje výmenu alebo akúkoľvek interakciu údajov v digitálnej forme, ktoré nahrávajú alebo vytvárajú užívatelia služby.

7. Obchodník poskytuje online kurzy ako tovar s digitálnymi prvkami a živé školenia – workshopy ako poskytnutie služby. Online kurz je tovar s digitálnymi prvkami určený výhradne pre osobné potreby Spotrebiteľa na nekomerčné účely. Školenie je v zmysle týchto VOP považované za vzdelávanie, ktorého sa môže Spotrebiteľ po splnení podmienok osobne zúčastniť prezenčne na mieste a v čase určenom Obchodníkom. Online kurzy a školenia pre Podnikateľov sú predmetom osobitnej úpravy týchto VOP.

8. Záväznou objednávkou sa rozumie riadne a v potrebnom rozsahu vyplnený a predávajúcemu doručený listinný formulár alebo elektronický formulár obsahujúci informácie o užívateľovi, označenie objednaných tovarov alebo služieb ponúkaných obchodníkom a príp. informácie o účastníkovi workshopu.  Záväzná objednávka podľa prvej vety tohto bodu VOP predstavuje záväzný prejav vôle Užívateľa uzavrieť zmluvný vzťah s Obchodníkom.

  1. Doručením záväznej objednávky predávajúcemu vzniká medzi užívateľom a Obchodníkom zmluvný vzťah, tzn. je medzi Obchodníkom a Užívateľom uzavretá zmluva o dodaní digitálneho obsahu alebo zmluva o kúpe služby.
  2. Záväzná objednávka sa považuje za doručenú:
  • v deň, keď obchodník, resp. ním poverená osoba, prevezme záväznú objednávku vo forme listinného formulára,
  • v deň, keď užívateľ potvrdí stlačením tlačidla „objednať s povinnosť platby“ odoslanie riadne vyplnenej záväznej objednávky vo forme elektronického formulára (ďalej len „odoslanie záväznej objednávky vo forme elektronického formulára“).

 II. CENA: 

1. Všetky ceny tovarov a služieb sú uvedené v EUR. Nie sme platcami DPH. Ceny tovarov a služieb sú konečné.

2. Užívateľ je povinný na základe záväznej objednávky uhradiť predávajúcemu cenu objednaného tovaru. Cenu tovarov užívateľ uhradí online platbou prostredníctvom platobnej brány GoPay a to jednou z ponúkaných možností: online platobnou kartou (VISA, VISA electron, MaestroCard, Maestro) alebo online bankovým prevodom prostredníctvom elektronického bankovníctva vybranej banky. Cenu služieb užívateľ uhradí online bankovým prevodom prostredníctvom elektronického bankovníctva vybranej banky.

3. Po výbere preferovaného spôsobu úhrady ceny tovaru a po odoslaní záväznej objednávky vo forme elektronického formulára, bude užívateľ presmerovaný na zabezpečenú stránku platobnej brány GoPay, na ktorej užívateľ zadá údaje potrebné na zrealizovanie platby podľa inštrukcií. Po zrealizovaní platby bude užívateľ presmerovaný naspäť na stránku obchodníka. Po doručení záväznej objednávky a po priradení úhrady ceny objednaného tovaru, obchodník vystaví pre užívateľa riadny daňový doklad (faktúru) a doručí ho užívateľovi najneskôr spolu s objednaným tovarom, v prípade požiadavky užívateľa aj e-mailom. Cena za objednaný tovar, pri tomto spôsobe úhrady je splatná odoslaním záväznej objednávky vo forme elektronického formulára. Číslo platobnej karty, resp. kreditnej karty (ďalej len „karta“), meno držiteľa karty, dátum vypršania platnosti karty, bezpečnostný kód karty (CVV/CVC) a prístupové údaje k elektronickému bankovníctvu sú zadávané pomocou zabezpečeného a dôveryhodného kanála spoločnosti GOPAY s.r.o., so sídlom Planá 67, PSČ: 37001, Česká republika, IČ: 260 46 768, registrácia vedená v Obchodnom registri na Krajskom súde v Český Budějoviciach, sp. zn. C11030 (ďalej len „spoločnosť GOPAY s.r.o.“).

III. PODMIENKY PREDAJA TOVARU/SLUŽIEB PRE SPOTREBITEĽA: 

1. Obchodník oboznamuje užívateľa, ktorý je spotrebiteľom a užívateľ berie na vedomie, že v zmysle ustanovenia §19 ods.1 písm. m) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa nemá právo odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

  • dodávanie digitálneho obsahu začalo a
  • spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu

2. V ostatných prípadoch má užívateľ, ktorý je spotrebiteľom právo odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru do 14 dní od prevzatia tovaru a to aj bez uvedenia dôvodu. Lehota na odstúpenie od zmluvy o kúpe tovaru sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy o kúpe tovaru bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty, ktorá plynie od prevzatia tovaru. Pri uplatnení práva užívateľa na odstúpenie od zmluvy o kúpe tovaru je užívateľ povinný oznámenie o odstúpení od zmluvy o kúpe tovaru doručiť v písomnej podobe na adresu predávajúceho zapísanú v obchodnom registri. Na účely odstúpenia od zmluvy o kúpe tovaru je užívateľ oprávnený využiť vzorový formulár, ktorý je pre neho k dispozícii TU. Užívateľ v prípade využitia práva na odstúpenie od zmluvy o kúpe tovaru podľa tohto bodu VOP, musí predávajúcemu na svoje náklady vrátiť všetko, čo na základe zmluvy o kúpe tovaru získal a to v stave, ako mu bol tovar doručený a podľa možností v originálnom obale. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Užívateľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy o kúpe tovaru zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty.

    3. V prípade uplatnenia práva užívateľa, ktorý je spotrebiteľom na odstúpenie od zmluvy o kúpe tovaru podľa bodu III. bod 2 týchto VOP je obchodník povinný najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia predmetného oznámenia o odstúpení od zmluvy o kúpe tovaru vrátiť všetky platby, vrátane nákladov na doručenie tovaru a iných nákladov a poplatkov, ktoré prijal od užívateľa na základe zmluvy o kúpe tovaru alebo v súvislosti s ňou a to spôsobom, ktorý uvedie užívateľ v oznámení o odstúpení od zmluvy o kúpe tovaru. Ak užívateľ neuvedie žiaden spôsob vrátenia obchodníkom prijatých platieb, obchodník je povinný vrátiť užívateľovi platby rovnakým spôsobom, ako použil užívateľ pri svojej platbe. Obchodník nie je povinný uhradiť užívateľovi dodatočné náklady, ak si užívateľ výslovne zvolil iný ako najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Pre vylúčenie pochybností sa uvádza, že dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie tovaru, ktoré si zvolil užívateľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia tovaru ponúkaný obchodníkom. Pri odstúpení od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru, obchodník nie je povinný vrátiť užívateľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým užívateľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.

    4. Obchodník má právo od zmluvy o kúpe tovaru odstúpiť. Podmienky pre odstúpenie od zmluvy o kúpe tovaru zo strany predávajúceho sú takéto:

    • užívateľ neuhradí cenu tovaru a náklady na jeho doručenie alebo ich časť riadne alebo včas,
    • objednaný tovar bol vypredaný, alebo
    • užívateľ porušil svoje povinnosti podľa týchto VOP, alebo
    • v prípade objektívnej nemožnosti predávajúceho dodať tovar

    V prípade odstúpenia od zmluvy o kúpe tovaru zo strany predávajúceho z vyššie uvedených dôvodov, obchodník bez zbytočného odkladu vráti užívateľovi všetky peňažné prostriedky prijaté od užívateľa na úhradu ceny tovaru a nákladov na jeho doručenie.

    5. Elektronický obsah je chránený pred jeho neoprávneným kopírovaním alebo vykonávaním akýchkoľvek zmien jeho obsahu. Užívateľ nesmie obchádzať, znefunkčňovať, odstraňovať alebo iným spôsobom zasahovať do ochrany tovaru.

    6. Užívateľ berie na vedomie, že tovar je predmetom práv duševného vlastníctva. Užívateľ je povinný zdržať sa akéhokoľvek konania, ktorým by zasiahol do týchto práv, a to najmä (nie však výlučne) vyhotovovaním rozmnoženín (kópií) tovaru alebo iným neoprávneným šírením obsahu tovaru. Trestný zákon v § 281 a nasl. vymedzuje objektívnu stránku trestného činu porušovania autorského práva. Užívateľ nie je oprávnený akýmkoľvek spôsobom zakúpené produkty alebo služby používať komerčným spôsobom, propagovať alebo používať obchodné meno obchodníka ako svoju referenciu a pod. Právo na náhradu škody tým nie je dotknuté.

    7. Na poskytnutie služieb – živých workshopov sa vzťahujú rovnaké VOP ako na predaj tovaru s nasledovnými špecifikáciami:  Organizačné pokyny ohľadom konania workshopu – miesto konania, harmonogram  a ostatné potrebné informácie o workshope budú užívateľovi oznámené najneskôr 7 dní pred uskutočnením workshopu a to formou e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu užívateľa uvedenú v záväznej objednávke. Obchodník si vyhradzuje právo meniť program workshopu. Užívateľ má právo od zmluvy o kúpe služby odstúpiť, ak doručí predávajúcemu písomné odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe:

    • v čase dlhšom ako 1 (jeden) kalendárny mesiac pred termínom uskutočnenia workshopu, a to bez povinnosti uhradiť predávajúcemu storno poplatok (odstupné),
    • v čase kratšom ako 1 (jeden) kalendárny mesiac (vrátane) pred termínom uskutočnenia workshopu a zároveň v čase dlhšom ako 15 (pätnásť) kalendárnych dní (vrátane) pred termínom uskutočnenia workshopu a uhradí predávajúcemu storno poplatok (odstupné) vo výške 30% z ceny za objednanú službu,
    • v čase kratšom ako 14 (štrnásť) kalendárnych dní (vrátane) pred termínom uskutočnenia workshopu a zároveň v čase dlhšom ako 7 (sedem) kalendárnych dní termínom uskutočnenia workshopu  uhradí predávajúcemu storno poplatok (odstupné) vo výške 50% z ceny za objednanú službu,
    • v čase kratšom ako 7 (sedem) kalendárnych dní (vrátane) pred termínom uskutočnenia workshopu  uhradí predávajúcemu storno poplatok (odstupné) vo výške 100% ceny za objednanú službu.

    Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa uvádza, že ak užívateľ doručí predávajúcemu písomné odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe v čase dlhšom ako 1 (jeden) kalendárny mesiac pred termínom uskutočnenia workshopu bezplatne, tzn. že užívateľ nie je povinný v takomto prípade uhradiť predávajúcemu žiadny storno poplatok (odstupné).

    8. Obchodník oboznamuje užívateľa, ktorý je spotrebiteľom a užívateľ berie na vedomie, že v zmysle ustanovenia §19 ods. 1 písm. l) zákona č. 108/2024 Z.z. nemá okrem prípadov uvedených v článku III bod 7 týchto VOP nemá právo odstúpiť od zmluvy o kúpe služby v lehote 14 dní od uzavretia zmluvy o kúpe služby bez uvedenia dôvodu, keďže ide o služby súvisiace s činnosťami v rámci voľného času, ktoré sa obchodník zaväzuje poskytnúť užívateľovi v dohodnutom čase.

    9. Obchodník má právo od zmluvy o kúpe služby odstúpiť. Dôvody a podmienky pre odstúpenie od zmluvy o kúpe služby zo strany predávajúceho sú:

    • užívateľ neuhradí cenu služby alebo jej časť riadne a včas,
    • najneskôr 7 dní pred uskutočnením workshopu nie je naplnený minimálny počet účastníkov na konanie workshopu, alebo
    • užívateľ porušil svoje povinnosti podľa týchto VOP, alebo
    • v prípade objektívnej nemožnosti uskutočnenia workshopu.

    10. V prípade odstúpenia od zmluvy o kúpe služby zo strany predávajúceho z vyššie uvedených dôvodov, obchodník bez zbytočného odkladu vráti užívateľovi zaplatenú cenu služby v plnej výške.

      11. Užívateľ berie na vedomie a zároveň je povinný oboznámiť účastníka workshopu s týmito VOP.

      12. Účastník workshopu berie na vedomie, že účasťou na workshope udeľuje predávajúcemu konkludentný súhlas s vyhotovením audiovizuálneho záznamu z workshopu, na ktorom môže byť zachytená jeho podobizeň a/alebo prejavy osobnej povahy a zároveň udeľuje predávajúcemu výslovný súhlas s použitím tohto audiovizuálneho záznamu na komerčné účely.

      13. Užívateľ berie na vedomie a zároveň je povinný oboznámiť aj účastníka workshopu o tom, že akékoľvek materiály poskytnuté v súvislosti s uskutočnením workshopu zo strany obchodníka sú predmetom práv duševného vlastníctva. Za týmto účelom sa užívateľ ako aj účastník workshopu, výslovne zaväzuje zdržať sa akéhokoľvek konania, ktorým by zasiahol do týchto práv, a to najmä (nie však výlučne) vyhotovovaním rozmnoženín (kópií) takýchto materiálov alebo iným neoprávneným šírením služby.

      IV. PODMIENKY PREDAJA TOVARU/SLUŽIEB PRE PODNIKATEĽA: 

      1. Obchodník uzavrie s podnikateľom kúpnu zmluvu, predmetom ktorej bude predaj tovaru alebo služieb v zmysle Obchodného zákonníka.

      2. Obchodník poskytne podnikateľovi možnosť zakúpenia vzdelávacích produktov ako tzv. typové riešenie alebo individuálnu ponuku. V prípade, ak si podnikateľ vyberie na webovej stránke obchodníka typové riešenie, je oprávnený v rámci svojej podnikateľskej činnosti uviesť, že uvedené postupy výroby, recepty alebo iné autorským právom chránené oblasti získal a používa na základe kurzu zakúpeného u Obchodníka, avšak nie je oprávnený tieto postupy, recepty alebo iné autorským právom chránené oblasti postupovať tretím osobám, školiť podľa týchto postupov alebo používať akékoľvek označenie Obchodníka v rámci svojej vlastnej podnikateľskej činnosti. Právo na náhradu škody nie je dotknuté.

      3. V prípade, ak si podnikateľ vyberie na webovej stránke obchodníka  individuálnu ponuku, Obchodník vždy postupuje pri uzatváraní zmluvy individuálne a pripraví pre podnikateľa osobitnú ponuku odlišnú od ponuky určenej pre spotrebiteľa alebo typového riešenia pre podnikateľov, ktorá zahŕňa aj možnosť nevýhradnej licencie na použitie autorských práv k produktom, službám, postupom a originálnym riešeniam obchodníka, ktoré sú chránené autorským právom. Pokiaľ má podnikateľ záujem o zostavenie individuálnej ponuky, je oprávnený požiadať na emailovej adrese obchodníka o zaslanie cenovej ponuky a presných podmienok poskytnutia tovaru alebo služby.

      4. Zmluvné vzťahy medzi obchodníkom a podnikateľom sa riadia Obchodným zákonníkom.

      V. DODACIE PODMIENKY:

      1. Dodaním produktu pri online vzdelávacích produktoch sa rozumie zaslanie prístupových údajov zo strany predávajúceho na e-mail adresu užívateľa uvedenú v predajnom formulári. Prístupové údaje budú poskytnuté užívateľovi až po zaplatení plnej kúpnej ceny, najneskôr do 3 dní.

      2. Prístupové údaje sú určené iba pre osobnú potrebu užívateľa. Prístup je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Užívateľ je povinný zachovať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do uživateľského účtu. Obchodník nenesie žiadnu zodpovednosť za zneužitie týchto údajov treťou osobou.

      VI. VYLÚČENIE ZODPOVEDNOSTI:

      1. Objednávkou mojich produktov súhlasíte, že akékoľvek použitie informácií z materiálov a úspechy či neúspechy z toho plynúce, sú len vo Vašich rukách. Ako autor nie som zodpovedná za vašu aplikáciu v praxi, ani za vaše pocity a zdravotný stav, ktorý pri tom prežívate. Váš úspech je závislý od rôznych faktorov, ktoré ja ako autor neviem na diaľku ovplyvniť. Informácie sú mojím vlastným vyjadrením k danej téme. Moje produkty môžu obsahovať informácie o produktoch a službách tretích osôb.

      VII. OSTATNÉ DOJEDNANIA:

      1. Užívateľ sa môže na predávajúceho obrátiť so svojimi podnetmi, sťažnosťami alebo reklamáciami týkajúcimi sa tovaru alebo poskytnutia služby a to písomne na adresu sídla predávajúceho zapísanú v Obchodnom registri. Dôvodom reklamácie nemôže byť nespokojnosť užívateľa s obsahovou náplňou tovaru alebo služby, resp. nenaplnenie očakávaní užívateľa o obsahovej náplni tovaru (napr. kníh, audiokníh, elektronického obsahu atď.) alebo služby (napr. harmonogram workshopu).

      2.  Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru užívateľom, resp. od poskytnutia služby alebo elektronického obsahu poskytovaného inak ako na hmotnom nosiči. Záruka sa nevzťahuje na tovar, ktorý bol mechanicky poškodený alebo zničený alebo vady tovaru vzniknuté v dôsledku jeho nesprávneho používania, resp. uschovávania užívateľom.

      3. Záručný servis zabezpečuje obchodník. Ak má tovar alebo služba vady, užívateľ má právo uplatniť reklamáciu písomne na adrese sídla predávajúceho, ktorá je zapísaná v Obchodnom registri. Užívateľ doručí predávajúcemu spolu s písomnou reklamáciou aj reklamovaný tovar a doklad o úhrade kúpnej ceny tovaru alebo služby. Písomná reklamácia musí okrem identifikácie užívateľa obsahovať aj presný popis reklamovaných vád. Užívateľ v písomnej reklamácii taktiež uvedie, akým spôsobom žiada odstrániť reklamovanú vadu. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Ak reklamácia vyššie uvedené náležitosti, bez ktorých nie je možné reklamáciu vybaviť, obchodník vyzve užívateľa na odstránenie vád reklamácie.

      4. Za začiatok reklamačného konania sa považuje deň doručenia písomnej reklamácie predávajúcemu alebo deň doručenia opravenej, resp. doplnenej písomnej reklamácie predávajúcemu podľa bodu 33. týchto VOP. Obchodník je povinný reklamáciu prijať. Obchodník vydá užívateľovi potvrdenie o prijatí reklamácie tovaru v písomnej forme, v ktorom uvedie presné označenie reklamovanej vady a poučí užívateľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. §622 a §623 Občianskeho zákonníka.

      5. Obchodník je povinný rozhodnúť o reklamácii ihneď, v odôvodnených prípadoch, najneskôr do 30 dní od jej doručenia. O výsledku reklamácie bude užívateľ informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, resp. e-mailom a následne mu bude s oznámením o spôsobe vybavenia reklamácie doručená kópia reklamačného protokolu.

      6. Spôsoby vybavenia reklamácie: oprávnenú reklamáciu môže obchodník vybaviť jedným z nasledujúcich spôsobov: Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má užívateľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Užívateľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru alebo opätovné poskytnutie služby, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru, resp. služby alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to užívateľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má užívateľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú užívateľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však užívateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má užívateľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo služby.

      7. Neoprávnenú reklamáciu obchodník zamietne.

      8. Ak užívateľ reklamáciu uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy tovaru alebo poskytnutia služby, môže obchodník vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže obchodník od užívateľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Ak užívateľ reklamáciu uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy tovaru alebo poskytnutia služby a obchodník ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže užívateľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak užívateľ tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša obchodník bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak užívateľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Obchodník je povinný užívateľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

      9. V prípade, že obchodník nevyhovie žiadosti užívateľa, ktorý je spotrebiteľom o nápravu spôsobu vybavenia reklamácie alebo na ňu spotrebiteľovi neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, užívateľ, ktorý je spotrebiteľom má možnosť podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len ,,návrh“) v zmysle zák. č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v účinnom znení (ďalej len „Zákon č. 391/2015 Z.z.“) (ak ide o spory, na ktoré sa tento zákon vzťahuje) a to príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam týchto subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a možno ho nájsť aj na http://www.economy.gov.sk). Alebo má možnosť podať návrh prostredníctvom tzv. platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorú nájde na webovom portáli www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na webovom portáli Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v Zákone č. 391/2015 Z.z. Inak obchodník sa s užívateľom dohodli, že súdom s výlučnou právomocou rozhodovať spory, ktoré vzniknú (vrátane všetkých otázok týkajúcich sa ich existencie, platnosti alebo ukončenia) je slovenský súd, ktorý bude spor rozhodovať podľa zvoleného rozhodného práva, ktorým je slovenský právny poriadok. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa uvádza, že toto ustanovenie okrem poslednej vety sa vzťahuje len na zmluvný vzťah medzi obchodníkom a užívateľom, ktorý je spotrebiteľom.

      10. Orgánom dohľadu, ktorému podlieha činnosť predávajúceho je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Hurbanova 2944/59, 911 01 Trenčín. Vzťah medzi užívateľom, ktorý je spotrebiteľom a obchodníkm sa riadi najmä zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, v účinnom znení a Zákonom č. 102/2014 Z.z.

      11. Obchodník vystaví v príslušnej výške dobropis podľa ustanovení týchto VOP a doručí ho užívateľovi, ak po vystavení riadneho daňového dokladu (faktúry) niektorá zo zmluvných strán odstúpi od zmluvného vzťahu upraveného týmito VOP z akéhokoľvek dôvodu.

      12. Komunikácia medzi užívateľom a obchodníkm sa prioritne vykonáva formou e-mailovej komunikácie, ak v týchto VOP alebo príslušných všeobecne záväzných právnych predpisoch nie je uvedené inak. E-mailová správa sa považuje za doručenú, ak je dostupný informačný údaj o tom, že príslušná správa bola adresátovi zaslaná na jeho e-mailovú adresu.

      13. Právne vzťahy, ktoré vzniknú medzi užívateľom a obchodníkm sa riadia v prípadoch ustanovených v §261 zákona č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník v účinnom znení (ďalej len „Obchodný zákonník“) príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka platného na území Slovenskej republiky a v ostatných prípadoch najmä ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v účinnom znení platný na území Slovenskej republiky a Zákona č. 108/2024 Z.z.

      14. V prípade, ak sa niektoré z ustanovení týchto VOP stane neplatným alebo nevykonateľným a je oddeliteľné od ostatných ustanovení, nemá takáto neplatnosť alebo nevykonateľnosť niektorého z ustanovení vplyv na platnosť a vykonateľnosť ostatných ustanovení VOP.

      15. Obchodník je oprávnený v závislosti od zmien právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky jednostranne zmeniť tieto VOP, ak zákon neurčuje inak. Túto zmenu zverejní obchodník na svojom webovom portáli, spolu s uvedením kedy príslušná zmena nadobúda účinnosť. Obchodník zverejní zmenu aspoň 7 (sedem) dní pred nadobudnutím jej účinnosti. VOP v aktuálnom znení sa vzťahujú aj na zmluvné vzťahy predávajúceho a užívateľov, ktoré vznikli pred ich účinnosťou. Informácie poskytnuté užívateľovi v právnom postavení spotrebiteľa podľa ustanovenia §3 ods. 1 Zákona č. 108/2024 Z.z. môžu byť v prípade zmluvných vzťahov uzavretých pred účinnosťou zmeny VOP zmenené len s výslovným súhlasom oboch zmluvných strán.

      16. Bližšie informácie o spracovávaní osobných údajoch užívateľa ako dotknutej osoby podľa zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v účinnom znení sú uvedené na webovom portáli predávajúceho. Obchodník ako prevádzkovateľ prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a nariadenia GDPR.

      17. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku

      18. Užívateľ rozumie tomu, že pre používanie online produktov je potrebné spĺňať určité technické požiadavky na hardvérové a softvérové vybavenie. Bez nich môže byť obmedzená funkcionalita a obchodník nezodpovedá za správnu funkčnosť. Za minimálne parametre sa považuje napríklad: dvojjadrový procesor s frekvenciou 1 GHz,operačná pamäť RAM 2 GB,internetové pripojenie s rýchlosťou sťahovania 2 Mbit/s pri štandardnej kvalite videa a s rýchlosťou sťahovania 5 Mbit/s pri HD kvalite videa, povolené ukladanie súborov cookies, povolenie jazyka javaskript, aktualizovaná verzia zásuvného modulu Adobe Flash Player, aktualizovaná verzia internetového prehliadača Google Chrome alebo Mozilla Firefox, alebo Microsoft Internet Explorer, alebo Microsoft Edge, alebo Safari

      19. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.09.2024